Arkiver: Faqs

Når er dere åpne?

Sykepleierne våre er tilgjengelig 0730 – 2300. Legene våre er tilgjengelig 08-22 hverdag, inkludert søndager og andre helligdager. Kundestøtte får du gjennom våre sykepleiere. Du kan også ringe oss fra utlandet på samme nummer som du bruker hjemme.

Les mer

Hvem jobber i Helsetelefonen?

Sykepleierne våre har lang erfaring innen omsorg, og er svært godt kjent med tjenesten som blir levert. Alle er ansatt hos oss, og jobbet i Helsetelefonen i minst 5 år. Legene som jobber for Helsetelefonen har norsk autorisasjon, og vi krever lang og bred erfaring innen allmennmedisin. Både leger og sykepleiere har hatt opplæring av […]

Les mer

Hva kan jeg få hjelp til hos Helsetelefonen?

Hos oss får du medisinske rådgivning og råd til videre behandling. Sykepleierne har mulighet til å sette deg over til en av våre leger for videre behandling, om nødvendig. Legene vil gi deg videre medisinsk råd og behandling. Basert på sykepleier og legens medisnske vurdering har Helsetelefonens leger mulighet til å skrive ut e-resept, legeerklæring […]

Les mer

Kan jeg bruke Helsetelefonen for alle medisinske problemer?

Nei, det er ikke hensiktsmessig å benytte Helsetelefonen dersom: Du har et symptom / problem som krever fysisk undersøkelser, prøvetaking eller røntgen Du har behov for legemidler som kan være vanedannende (A- og B-preparater) Ved akutt medisinsk hjelp – ring nødtelefon 113. Eksempler på situasjoner du må ringe 113, og ikke oss: Nedsatt bevissthet eller […]

Les mer

Hva slags resepter kan jeg få hos Helsetelefonen?

Hos oss kan du få resept på legemidler akkurat som på et vanlig legekontor. Vi hjelper deg også med å fornye resepter på dine faste medisiner. Som hovedregel skriver vi ikke ut resept for mer enn 3 måneder av gangen. Helsetelefonens leger skriver ikke resept på bla.: Vanedannende medisiner (A- og B-preparater) Legemidler som krever […]

Les mer