phone phone

Om Helsetelefonen

Om Helsetelefonen

Mange har tilgang til tjenesten vår helt gratis

Til oss kan du ringe når som helst, om hva som helst når det gjelder sykdom og helse. Åpent alle dager, året rundt. Når du ringer, får du snakke med en erfaren sykepleier og leger som lytter til deg, stiller nødvendig spørsmål og gir deg et tydelig svar på hva du skal gjøre.

Vi har lang erfaring

Helsetelefonen AS ble etablert i 2007, og siden den gang har vi levert helseråd via telefon og video til over 500,000 nordmenn i hele Norge.

Når du ringer inn til Helsetelefonen tar først en av våre sykepleiere imot deg. Vi vil lytte til ditt medisinske problem, og hjelpe deg videre så godt vi kan. Ønsker du å snakke med en lege, vil du bli oppringt av en av våre leger innen kort tid.

Vi hjelper deg blant annet med:

  • Medisinske spørsmål
  • Resepter
  • Legeattester
  • Henvisninger

Våre sykepleiere og leger har lang erfaring innen telemedisin, de fleste med over 10 års erfaring. Vi har derfor godt grunnlag og god kjennskap til de fleste problemstillinger. Du skal ikke nøle med å ringe oss.

Helsetelefonen er tilknyttet flere forsikringsselskaper, og ligger ofte bak mange av helsetjenestene deres. Det er derfor lurt å sjekke om du har oss gjennom en av dine forsikringer, da får du tjenesten vår helt gratis. Du kan sjekke de forskjellige avtalene vi har her.

Våre verdier

Helsetelefonen skal være:

  • Kunnskapsrike
    • Alle i Helsetelefonen har lang erfaring innen medisin. Vi skal være faglig dyktige.
  • Lyttende
    • Helsetelefonen skal ha tid til å lytte, og vi tar ditt problem på alvor.
  • Løsningsorienterte
    • Helsetelefonen skal hjelpe deg ett steg videre, uansett hva ditt problem er

Ingen spørsmål er for dumme og ingen problemer er for små. Hos oss skal du bli tatt imot med trygge hender. Dessverre er det ikke alltid vi kan hjelpe deg direkte, men vi vil gi deg så gode råd som mulig om hvor du bør gå eller hva du bør gjøre videre. Du skal føle deg trygg hos oss.

Dine opplysninger er trygge hos oss

Vi følger alle sikkerhetskrav til lagring av data, innlogging og kommunikasjon. Vi deler ingen personsensitiv informasjon med våre samarbeidspartnere.

Vi tar opp samtalene vi har med våre kunder for læringsformål, og for å kunne dokumentere dersom det skulle bli nødvendig.Vi journalfører alle samtaler.

Koder som benyttes til å gjennomføre behandling har ingen kobling til navn eller identifiserbare personlige data utover registrering i sikker medisinsk journal.

Les andres erfaringer med Helsetelefonen

Datteren min våknet med en kraftig øyebetennelse på en søndag. Jeg ringte straks til Helsetelefonen som etter en grundig prat med lege fikk skrev ut øyedråper til henne. Startet behandling med det samme, og mandag morgen var hun klar for barnehagen. Utrolig lettvint og kjekt! Siv 42 år
Jeg er gravid i uke 31, og har en del plager i svangerskapet. Det har vært herlig å prate med Helsetelefonens jordmor de gangene jeg har vært bekymret. Jeg er blitt tatt på alvor og fått gode råd hver gang jeg har ringt! Nina 35 år
Jeg hadde fått skrevet ut noen nye medisiner av fastlegen min, og jeg hadde en del spørsmål rundt disse. Jeg fikk selvfølgelig ikke tak i henne på kveldstid. Jeg ringte da til Helsetelefonen og fikk snakke med en svært hyggelig lege. Han hadde god tid til meg og mine spørsmål, og jeg fikk svar på det jeg lurte på Arne 54 år
Jeg fikk resept på alle reisevaksinene jeg trengte før en Asia-tur hos lege på Helsetelefonen. Jeg trengte kun å dra til nærmeste Apotek for å få satt dem. Anja 24 år