Til oss kan du ringe når som helst, om hva som helst når det gjelder sykdom og helse. Åpent alle dager, året rundt. Når du ringer, får du snakke med en erfaren sykepleier og leger som lytter til deg, stiller nødvendig spørsmål og gir deg et tydelig svar på hva du skal gjøre.
Om Helsetelefonen
Om Helsetelefonen
Mange har tilgang til tjenesten vår helt gratis
Vi har lang erfaring
Helsetelefonen AS ble etablert i 2007, og siden den gang har vi levert helseråd via telefon og video til over 500,000 nordmenn i hele Norge.
Når du ringer inn til Helsetelefonen tar først en av våre sykepleiere imot deg. Vi vil lytte til ditt medisinske problem, og hjelpe deg videre så godt vi kan. Ønsker du å snakke med en lege, vil du bli oppringt av en av våre leger innen kort tid.
Vi hjelper deg blant annet med:
- Medisinske spørsmål
- Resepter
- Legeattester
- Henvisninger
Våre sykepleiere og leger har lang erfaring innen telemedisin, de fleste med over 10 års erfaring. Vi har derfor godt grunnlag og god kjennskap til de fleste problemstillinger. Du skal ikke nøle med å ringe oss.
Helsetelefonen er tilknyttet flere forsikringsselskaper, og ligger ofte bak mange av helsetjenestene deres. Det er derfor lurt å sjekke om du har oss gjennom en av dine forsikringer, da får du tjenesten vår helt gratis. Du kan sjekke de forskjellige avtalene vi har her.
Våre verdier
Helsetelefonen skal være:
- Kunnskapsrike
- Alle i Helsetelefonen har lang erfaring innen medisin. Vi skal være faglig dyktige.
- Lyttende
- Helsetelefonen skal ha tid til å lytte, og vi tar ditt problem på alvor.
- Løsningsorienterte
- Helsetelefonen skal hjelpe deg ett steg videre, uansett hva ditt problem er
Ingen spørsmål er for dumme og ingen problemer er for små. Hos oss skal du bli tatt imot med trygge hender. Dessverre er det ikke alltid vi kan hjelpe deg direkte, men vi vil gi deg så gode råd som mulig om hvor du bør gå eller hva du bør gjøre videre. Du skal føle deg trygg hos oss.
Dine opplysninger er trygge hos oss
Vi følger alle sikkerhetskrav til lagring av data, innlogging og kommunikasjon. Vi deler ingen personsensitiv informasjon med våre samarbeidspartnere.
Vi tar opp samtalene vi har med våre kunder for læringsformål, og for å kunne dokumentere dersom det skulle bli nødvendig.Vi journalfører alle samtaler.
Koder som benyttes til å gjennomføre behandling har ingen kobling til navn eller identifiserbare personlige data utover registrering i sikker medisinsk journal.