Medisinsk telefonhjelp 24 timer i døgnet. Er du i tvil, ring oss

Hva sier våre medlemmer?

Hilde (30)

”Min to år gamle datter hadde feber og diaré. Jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre og ringte Helsetelefonen. Etter samtalen med sykepleieren, fikk jeg beskjed om å oppsøke lege så snart som mulig. Det var veldig greit å få den beskjeden umiddelbart, slik at datteren min raskt fikk den behandlingen hun skulle ha”. 

Torbjørn (35)

”Jeg var på jobb på Gardermoen og følte meg dårlig. Jeg ringte Helsetelefonen. Spørsmålene sykepleieren stilte meg avdekket at jeg kunne ha hjerteproblemer. Hjelp ble tilkalt umiddelbart. Den telefonen reddet trolig livet mitt”.

Gro Helen (45)

”Jeg hadde feber og vond i halsen og ringte Helsetelefonen. Sykepleieren hadde flere spørsmål til meg. Det var tydelig at hun hadde lang erfaring innen helse. Hun hadde også et godt beslutningsstøttesystem tilgjengelig. Hun tok seg god tid til å forstå min situasjon og gi meg nødvendige råd. Jeg trengte ikke å oppsøke lege. I ettertid har jeg benyttet tjenesten flere ganger og har alltid fått god hjelp”.

Herman (50)

”Jeg var i Spania med mine to barn da den ene ble brent av maneter. Jeg visste ikke om det var farlig og ringte derfor Helsetelefonen. Jeg beskrev symptomene og de sa det ikke var farlig selv om det gjorde veldig vondt. I tillegg fikk jeg beskjed om hvilken salve vi kunne bruke. Neste dag var utslettet borte”.