Medisinsk telefonhjelp 24 timer i døgnet. Er du i tvil, ring oss

Snakk med Helsepersonell 24 timer i døgnet

Har du opplevd å bli syk i utlandet? Er du bekymret for din egen helse? Har du hatt våkenetter med sykt barn? Er du bekymret når barnet ditt har feber, oppkast eller utslett? Skulle du gjerne snakket med en erfaren sykepleier der og da? Med Helsetelefonen kan du ringe og få hjelp og råd til alle døgnets tider.

Fordeler med Helsetelefonen

  • Våre sykepleiere har tid til å lytte og snakke med deg
  • Med medlemsskap kan du ringe så ofte du vil
    Ring sykepleier hele døgnet og få hjelp med det samme. Du kan unngå å måtte ta turen til legevakten.
  • Få god veiledning fra våre kvalifiserte sykepleiere. De har minimum fem års erfaring fra sykehus og praksis fra akuttmedisin.
  • Få svar på alle dine små og store spørsmål knyttet til helse. Du kan ringe til oss om alt, når som helst på døgnet.
  • Når du er på reise, ring våre erfarne sykepleiere uansett hvor du er i verden.
  • Sykepleierne benytter seg av en kvalitetssikret symptomsjekker utviklet av leger.

 

Vi har taushetsplikt

Helsetelefonen følger alle lover og offentlige regler for helseforetak. Alle medarbeidere er underlagt de samme regler om taushetsplikt. For din egen sikkerhet blir alle samtalene tatt opp, men uten at andre enn vi har tilgang til dem.

CS, et verdensledende beslutningssystem

Det medisinske beslutnings systemet vi benytter (Computer assisted systems) er levert av Capita Healthcare Decisions og er utviklet av erfarne leger i England. Telefonbasert pasientvurdering, støttet av av avanserte algoritmer, revolusjonerer helsetjenester over hele verden og Capita Healthcare Decisions er i dag verdensledende på sitt felt. De gir pasienter tilgang til kvalitet helse råd og støtte over telefon slik at trykket på offentlige helsevesen reduseres.

Capita Healthcare Decisions har 85 millioner pasient telefontransaksjoner og sparer den britiske NHS tjenesten £ 213 millioner i året. Globalt støtter de over 320 millioner mennesker.

Undersøkelser både i Norge og England viser at 98 prosent er fornøyd med rådene de får og 50 prosent får løst sitt medisinske problem gjennom telefonsamtale med en sykepleier. De slipper dermed å oppsøke lege eller legevakt. 

Mer informasjon finner du her: http://capitahealthcaredecisions.com/